Vášeň a adrenalin v italském Chrámu rychlosti

F1 v Monze

Až 70 % italského okruhu Autodromo Nazionale Monza drží jezdci pedál plynu u podlahy. Téměř sto let starý okruh Velké ceny Itálie v Monze je právem nazýván „Chrámem rychlost“. Sledujte jej s námi a zažijte pravý adrenalin a vášeň italských fanoušků.

„Jedná se o nejrychlejší závod roku. Zatímco jinde se velká cena odjede za 80 až 120 minut, v Itálii uvidíme vítěze závodu v cíli za 75 minut,“ říká komentátor přenosů F1 Tomáš Richtr. Celkově okruh měří 5,793 km a piloti přes své monoposty projedou 53krát. Celková vzdálenost je přes 307 km a rekordmanem Autodromo Nazionale Monza je Brazilec s italskými kořeny Rubens Barrichello s časem 1:24,046 minuty.

Do poslední chvíle nebylo jisté, kde se Velká cena Itálie 2017 pojede. Italský smysl pro dramatično se předvedl při odkládání podpisu smlouvy o okruhu Velké ceny Itálie. Nakonec se pojede letos i následující 3 roky opět Monza.

Okruh prošel od počátků řadou rekonstrukcí, změnil několikrát délku a na trati v různých místech vznikly široké oblouky i záludná místa. Za nejnebezpečnější místo je považován pověstný sled zákrut Rettifilo, na které piloti musí brzdit z až 300 km/h na 70 km/h, aby zatáčky projeli bezpečně.

SportF1

Temperamentní tifosi

Atmosféru na Monze ale vytvářejí také fanoušci, kteří si říkají tifosi. Tifosi poznáte na tribuně na první pohled. Od hlavy až k patě jsou oblečeni do červené a občas rudý houf protrhne stejnobarevná vlajka s černým koněm. Italský klub Ferrari má široký fanklub, který stájí evidentně prospívá. Stáj Ferrari drží nejvíce tamějších vítězství, celkem 19. Jinak se poslední dobou Ferrari moc nedaří.

„Atmosféře závodů v temperamentním kotli fanoušků tifosi se vážně nevyrovná žádná jiná velká cena,“ říká komentátor Tomáš Richtr. „Letos to bude elektrizující více než jindy, protože pilot Ferrari vede průběžně pořadí šampionátu a italská vášeň pro jejich tým a F1 je na stejné úrovni jako ve fotbale. Závod v Belgii navíc ukázal, že Ferrari se nemusí svého největšího soupeře Mercedesu bát na žádné trati. Ani na té, která je na motory velmi náročná, což Monza bude. Velká cena Itálie je samostatnou událostí, podobně jako například Monako. Bez ohledu na celý šampionát. Dostane-li se pilot Ferrari na stupně vítězů a soupeři od Mercedesu budou za ním, pak si počkejte na to vášnivé peklo. Jeden z nejfantastičtějších zážitků vůbec.“

susenky

 

Reklama2 (kopie)

Reklama3 dole

Chlapark

magazín pro muže, kteří chtějí držet krok s moderními technologiemi, vyznat se snadno v módě, stylu, gastronomii i bydlení. Pro ty, kteří si užívají život naplno.