Co je Vrcholný luxus? Vision Mercedes-Maybach 6

Vision Mercedes-Maybach 6

Každým rokem v srpnu se v Pebble Beach scházejí fanoušci „oldtimerů“ z celého světa na nevšední soutěži krásy. Letošní setkání nejušlechtilejších klasických automobilů bylo ideálním místem pro premiéru exkluzivní studie Vision Mercedes-Maybach 6, představující luxusní kupé.

Vision Mercedes-Maybach 6 je vůz s uspořádáním interiéru 2+2. Je připomínkou slavné éry aerodynamických kupé a přenáší tuto tradici do budoucnosti. Kupé přináší novou interpretaci klasických a emocionálních stylistických prvků v extrémní podobě, a to v souladu s designérskou filozofií Mercedesu, založenou na čistotě tvarů.

Nová interpretace klasických estetických principů

Přehledně uspořádané plochy a organicky tvarované blatníky kontrastují s precizní, dlouhou hranou. Tato ostře vedená charakterová linie definuje na každé straně horní část tělesa karoserie a prostupuje od masky chladiče celou délkou vozidla až k zádi. Sportovně klenuté základní těleso karoserie je pod touto linií definováno svalnatými plochami, které se táhnou v celé délce boků. Napětí vytváří také kombinace červeného laku „Maybach Red“ a chromovaných lišt, umístěných nahoře na prolisu blatníku i uprostřed na kapotě motoru a na víku zavazadlového prostoru.

Příď zdůrazňuje nová interpretace masky chladiče značky Mercedes-Maybach s jemnými svislými příčkami. Maska chladiče byla inspirována oblekem s jemnými proužky. Maska chladiče se vizuálně opírá o dvě aerodynamicky tvarované plochy pro vedení vzduchu na levém a pravém okraji nárazníku.

Dalším skvostem jsou křídlové dveře, které byly převedeny, jako designérský prvek, který je pro Mercedesy typický, do moderní podoby. Tyto nevšední dveře navíc umocňují sportovních charakter profilu karoserie, podpořený inovativně tvarovanými hliníkovými lištami. Vnější zpětná zrcátka nahrazují kamery, umístěné na koncích křidélkovitých držáků.

Nápadná 24“ kola vznikla dalším vývojem aerodynamických kol studie Concept. Transparentní kryt v barvě karoserie ponechává volný pohled na hliníkové paprsky, umístěné za ním.

Studie Vision Mercedes-Maybach 6 připomíná tvarem své zádě luxusní jachtu. Do vnějších hran protažené, zaoblené zádě jsou integrovány úzké zadní svítilny, které vůz vizuálně rozšiřují. Nad nimi jsou umístěna obě extrémně nízká zadní okna („split window“). Dalšími výraznými prvky na zádi jsou difuzor v hliníkovém rámečku a ventilační otvory za podběhy kol.

Luxusní salonek s novými materiály

Interiér studie Vision Mercedes-Maybach 6 je syntézou inteligence a emocí, která spojuje tradiční hodnoty značky Mercedes-Benz s novými zážitky ze světa high-tech.

Přístrojová deska zasahuje jako lehké „křídlo“ přes výplně dveří do sedadel a vytváří tak po celém obvodu interiéru dojem luxusního salonku. Nevšední finesou je nová povrchová úprava „Inside-Out“. Plocha sedadel tvoří horizontálu, která přechází do vertikály dveří a nakonec ústí do spodní části ramen přístrojové desky.

Kromě ladných tvarů vytváří luxusní zážitek na nejvyšší úrovni rovněž materiálová kompozice. Atmosféru luxusu umocňují autentické materiály a barvy, například odstín zlatá Rosé. Velmi kvalitní čalounění interiéru kůží vytváří úžasný barevný svět, který dokonale doplňuje digitální inovace. Sedací plochy jsou ztvárněny v klubovkovém stylu „chesterfield“. Tradiční ozdobné obložení ze dřeva ve dveřích a na přístrojové desce ustoupilo digitálním ovládacím a zobrazovacím plochám. Protipól digitálního světa displejů vytváří dřevo jilmu polního, které vytváří v oblasti podlahy vzhled připomínající luxusní jachtu. Jilm polní je nejsvětlejší dřevo s otevřenými póry, na jehož uplatnění v sériové výrobě Mercedes-Benz aktuálně pracuje.

V předním zavazadlovém prostoru studie Vision Mercedes-Maybach 6 se nachází dvoudílná sada kufrů, vyrobená exkluzivně pro toto vozidlo. Také zde se designéři drželi smyslné čistoty tvarů, která tvoří základ filozofie designu značky Mercedes-Benz. Kromě toho je v interiéru vyhrazeno dostatek prostoru i pro další příslušenství, jako jsou například piknikové potřeby nebo osobní předměty.

Ponoření do budoucnosti: fúze analogových a digitálních zážitků

Jízda automobilem je od jeho vynalezení před 130 lety značkou Mercedes-Benz zdrojem radosti a příjemných zážitků. S postupující digitalizací vzniká zároveň potřeba analogových řešení s trvalou hodnotou, která jsou v designu tohoto koncepčního vozu zdůrazněna jak částečně, tak i v přehnané míře.

Klasické kruhové přístroje jsou prezentovány na hlubokých displejích a tvoří spojnici s jedinečnou historií značky Mercedes-Benz. S nimi kontrastují digitální zobrazovací prvky, umístěné ve skleněném ozdobném obložení po obvodu interiéru. Digitální pás může zobrazovat například informace o sedadle. V přední části plochy jsou navíc zobrazovány mapové podklady. Obsahy menu jsou prodlouženy prostřednictvím digitální linie, která sahá po stranách až k cestujícím, kteří si mohou ergonomicky nastavit její obsahy prostřednictvím dotykového ovládání.

Čelní okno slouží současně jako transparentní displej. V celé jeho šířce jsou zobrazovány důležité provozní údaje a geografické informace. Vnější svět je tak doplňován informacemi z rozšířené reality, které mohou být cestujícími ovládány a přizpůsobovány prostřednictvím gest.

Výjimečným prvkem je luxusní čalounění kůží metodou Capitonné. Tato tradiční metoda je zde propojena s budoucí technologií, když v kůži obvykle ukryté „knoflíky“ jsou v čalouněných plochách nahrazeny minimalistickými zobrazovacími plochami s integrovanými senzory lidského těla („Body Sensor Displays“). Tyto senzory snímají údaje o cestujících a sledují například jejich životní funkce. Na základě toho lze aktivovat například komfortní funkce, jakými jsou klimatizace sedadel, nebo masáž, popřípadě přizpůsobit tvar sedadla tělu sedící osoby. Senzory uložené v čalounění snímají navíc dopadající světlo, barvu oblečení a teplotu okolí.

Vrcholný luxus, ztělesněný tímto koncepčním vozem, je umocněn možností zapnout digitálně-autonomní režim. Dalším vrcholem je „vznášející se“, průhledný středový tunel, na němž mohou cestující sledovat toky elektrické energie v poháněcím ústrojí.

Elektrický pohon s výkonem 550 kW

Boční prahy, které jsou osvětleny světelnými pruhy LED, dávají vizuálně najevo, že studie Vision Mercedes-Maybach 6 je koncipována jako elektromobil. Díky čtyřem kompaktním synchronním elektromotorům s permanentním magnetem disponuje pohonem všech kol. Výkon poháněcího ústrojí činí 550 kW (750 k). Nízká sada akumulátorů v podlaze má využitelnou kapacitu cca 80 kWh, což kromě sportovních jízdních výkonů (zrychlení z 0 na 100 km/h za necelé čtyři sekundy, nejvyšší rychlost elektronicky omezená na 250 km/h) umožňuje dojezd v kombinovaném režimu EU více než 500 kilometrů (více než 200 mil podle americké normy EPA).
Nabití pro 100 kilometrů za pouhých pět minut

Vizionářská je také funkce rychlého nabíjení. Systém nabíjení stejnosměrným proudem na základě standardu CCS umožňuje nabíjecí výkony až 350 kW. Za pouhých pět minut tak lze doplnit dostatečné množství elektrické energie pro ujetí vzdálenosti přibližně 100 kilometrů.

Akumulátory lze nabíjet s použitím kabelu na veřejných nabíjecích stanicích či z běžných domácích zásuvek, nebo ještě pohodlněji indukční metodou, při níž je elektrická energie přenášena bezdotykově prostřednictvím elektromagnetického pole.

Mercedes-Maybach: splynutí dokonalosti s exkluzivitou

Mercedes-Maybach symbolizuje nejvyšší exkluzivitu a individualitu. Cílovou skupinou jsou proto zákazníci orientovaní na společenské postavení. Mezi aktuální vozidla patří například v únoru 2015 uvedené modely Mercedes-Maybach S 500 a S 600, v nichž splývá dokonalost modelu Mercedes-Benz třídy S s exkluzivitou značky Maybach. Pancéřovaná verze Mercedes-Maybach S 600 Guard je prvním osobním vozem na světě, který splňuje nejvyšší třídu balistické ochrany VR10 pro civilní vozidla.

Nejnovějším modelem je začátkem roku 2016 uvedený Mercedes-Maybach S 600 Pullman s uspořádáním sedadel proti sobě, který přebírá roli absolutně vrcholného modelu. Velké kupé oslavilo svou premiéru na akci Monterey Car Week, která se konala ve dnech 16. až 21. srpna 2016 na poloostrově Monterey. Jejím vyvrcholením byla 21. srpna soutěž Pebble Beach Concours D'Elégance.

susenky

 

Reklama2 (kopie)

Reklama3 dole

Chlapark

magazín pro muže, kteří chtějí držet krok s moderními technologiemi, vyznat se snadno v módě, stylu, gastronomii i bydlení. Pro ty, kteří si užívají život naplno.